En halv-sen anmeldelse

Blot en kort påmindelse om at der findes en bog derude… “Flipped Learning – mere end bare video” har efterhånden 4-5 år på bagen, så der er velsagtens tale om gamle nyheder eller blot sej vedholdenhed – du får lov at bestemme 😉 Bogen bliver brugt, den sælger, er udgivet i tredie oplag og med mellemrum… Læs mere En halv-sen anmeldelse

Udgivet
Kategoriseret som Blog

Flip-tema fra Alinea

Blot en kort, lille “du-skal-også-være-opmærksom-på” her i disse dage, hvor solen skinner og hovederne er fyldt med is, smil og kolde drikke. Forlaget Alinea kører i denne måned (maj 2018) tema om Flipped Learning i deres online magasin “Bliv Klog”. Alinea præsenterer selv “Bliv Klog”, som Danmarks største online-magasin om skole og læring. [su_quote]Blivklog er… Læs mere Flip-tema fra Alinea

Lektørudtalelse om “Digital skrivedidaktik”

For ikke så længe siden udkom bogen “Digital skrivedidaktik”, som blandt andet indeholder et enkelt kapitel, som har video som fokus med relation til Flipped Learning og elevaktiverende undervisning med video. Jeg har skrevet et lille blogindlæg her, som du evt. kan læse. Bogen er blevet godt modtaget og blandt andet har jeg afholdt workshop ved… Læs mere Lektørudtalelse om “Digital skrivedidaktik”

Udgivet
Kategoriseret som Blog

Video og videodialog

Det er velsagtens ikke nogen stor hemmelighed at Flipped Learning og video ofte bliver nævnt i sammenhæng! Én af årsagerne er at Flipped Classroom ofte er mere eller mindre synonymt med det at benytte video, som et vægtigt og afgørende element i den didaktiske tænkning. Andre årsager hviler i at video “kan noget”. Video er… Læs mere Video og videodialog

Flipped… Hvad?

Nej… Flip og video hænger ikke uløseligt sammen (men video kan være ganske smart og fordelagtigt). Nej… Flipped Classroom og Flipped Learning er ikke det samme (men begge del kan være ganske smart og fordelagtigt). Jeg er for efterhånden længe siden blevet interviewet af Anders Schunk i forbindelse med en podcast, som han producerer sammen… Læs mere Flipped… Hvad?

Nyt bogbidrag

Lige præcis i dag d. 01. december begynder julen for alvor! Udover at det er dagen, hvor børn over det ganske land åbner julekalender og begynder at vente til d. 24., så er det altså også dagen hvor Dafolo melder ud at man kan bestille en ganske ny bog. Bogen er afstedkommet af et samarbejde mellem gode mennesker… Læs mere Nyt bogbidrag

Udgivet
Kategoriseret som Blog

Flipped – the Italian way!

I italien sker der andet og mere end at der bliver bagt pizza, kørt på Vespa og sagt: “Ciao bella” – ikke at det ikke også sker, meeen… Jeg har netop været i Piazza Armerina (Sicilien, Italien) til det første møde i projektet “INTEMIS”, som er en lidt mere mundret forkortelse for “Innovative Teaching Method for… Læs mere Flipped – the Italian way!

Stilladsering og Flipped Learning

Stilladsering, scaffolding eller zonen for nærmeste udvikling er begreber, som både høres og benyttes i stor udstrækning i skole- og uddannelsessammenhænge. Begreberne er ikke nye! Vygotskij arbejdede med det for mere end hundrede år siden, Bruner allerede fra midten af 1950’erne og det ser ikke ud til at metaforerne forsvinder lige med det samme heller.… Læs mere Stilladsering og Flipped Learning

En kommentar

En kommentar til “Flipped classroom gør eleverne skarpere på målet med undervisningen”. Følgende skal ses som en kommentar til ovenstående artikel. Som dels fortalere for og som dem, der har leveret det første bidrag på dansk vedrørende Flipped Learning, kan vi ikke sidde konklusionerne som de fremstilles her overhørig. Der er behov for en nuancering!… Læs mere En kommentar

Siden sidst…

[su_dropcap]S[/su_dropcap]ommeren nærmer sig med hastige skridt og det er længe, længe siden at vi har udsendt noget som helst nyt via denne kanal. På trods af at vi begge med mellemrum rejser land og rige rundt for at tale med interessante og kloge mennesker om både undervisning, det digitale og om Flipped Learning, så mangler… Læs mere Siden sidst…