Aktiv læring via Flipped Learning
At flippe anses mange steder, som en del af en innovativ metode til at forbedre undervisningen og gøre klasseværelset mere centreret omkring samarbejds- og undersøgelsesbaseret læring. Fremfor at fokusere på lærerens aktivitet i en time, så præsenterer ”Flipped Learning” et fokus, der går ud over de traditionelle forelæsninger og åbner for et skifte i læringen.
Vi har skrevet den første danske bog om emnet – “Flipped Learning – mere end bare video“.
Her præsenterer vi, i vores perspektiv, et overblik over denne nye didaktiske tilgang til undervisning i en dansk kontekst og viser at ”Flipped Learning” kan være den metode eller filosofi, som bevirker at du som underviser på en overskuelig måde kan omfavne den forandring, som fremtidens samfund fordrer i forhold til samarbejde, kollaboration, diskussion og aktiv læring både med og uden teknologi.
Denne hjemmeside, skal præsentere dig for både refleksioner og tanker, som knytter an på “Flipped Learning”. Og du vil også her både kunne følge dele af vores forskning og refleksioner ligesom du vil kunne hente forskellige ressourcer – alt lige fra arbejdsark og skabeloner til videovejledninger.
God fornøjelse!
Haderslev, 2015
Roland Hachmann & Peter Holmboe